Tuesday, August 11, 2009

LAPORAN Evening@E

Salam sejahtera kepada semua. Lama sudah saya tidak menulis di dalam blog ini. Terlalu sibuk dengan aktiviti-aktiviti university sehingga tidak sempat online apatah lagi menulis di blog ini.

Erm… antara program terbaru yg saya ikuti di bulan julai ialah program evening@E dan motivasi@E. dalam program evening@E, ak terlibat secara langsung sebagai pengarah bahagian teknikal.

Program evening@E adalah program tahunan untuk pelajar baru atau pelajar tahun satu yang bertujuan untuk mendedahkan alam baru untuk pelajar berkenaan iaitu sebagai pelajar di kolej kediaman E UMS.

Program ini juga untuk memperkenalkan para pelajar dengan barisan felo dan JAKMAS E. perkenalan ini penting kerana barisan felo dan JAKMAS ini lah yang perlu dihubungi jika pelajar mengalami sebarang masalah kelak. Tidak lupa juga kepada pihak Chase Perdana yang merupakan pihak swasta yang bertanggungjawab menguruskan kolej kediaman E.

Program ini telah berjalan dengan jayanya atas izin yang maha esa Alhamdulillah. Jutaan terima kasih diucapkan kepada puan pengarah iaitu Rosdianah Ramli yang sudi menjemput aku membantunya menguruskan program ini. Tidak lupa juga kepada AJK teknikal yang terdiri daripada Desmond, Carolline dan Marwiya yang banyak membantu aku dalam melancarkan perjalanan program pada malam itu.

Banyak yang dapat aku pelajari bila berorganisasi ini. Antaranya ialah perkara yang paling penting dalam bergerak kerja iaitu KERJASAMA. Terima kasih kepada saudara Azizul yang membantu aku menguruskan skrin LCD dan projector yang dipinjam dari UMTP.

Antara pengalaman yang paling mencabar ialah bila semasa hari kejadian…. Eh hari program, pada hari itu kami bertungkus lumus untuk mencari zebra tape.ha3. semua kedai di KF, IP dan 1B telah kami jelajahi tapi x jumpa jugak benda alah dari savanna itu.hu3.

Tidak kurang mencabarnya petangnya, hujan tiba2 turun dengan lebatnya menyebabkan kami basah kuyup mengangkat kerusi.hu3. bila malam menjelma, tiba2 elektrik terpadam. Aku sebagai pengarah teknikal adalah manusia paling panic ketika itu. Terus mencari pihak Chase Perdana untuk membetulkan keadaan. Selepas menjalankan ujian, kami mendapati air hujan telah membasahi soket elektrik menyebabkan elektrik terpadam. Namun, hasil bantuan pihak chase perdana, masalah itu dapat atasi, Alhamdulillah.

Semasa program berjalan, semuanya berjalan lancar Cuma pelajar tahun satu dibelakang agak bising. Mungkin kerana keletihan.he3. (bersangka baik ba…). Tapi, tiada orang yang lebih layak menerima tepukan gemuruh kecuali sahabatku haziq yang telah menjalankan tugas sebagai pengarah prokotol. Walaupun pelbagai rintangan mendatang tapi semua itu dihadapinya dengan tenang dan jayanya. Tahniah dato’.he3.(kena bayar puji ni)

Tidak lupa juga kepada pengarah bersama makanan iaitu saudari kamilah dan nadzirah hanis yang menyediakan juadah yang boleh dikatakan ok la.he3. pengarah bersama bahagian teknikal iaitu evagrace dan juga saudari nita.(salah eja lagi ke? Sori sbb salah eja nama ko rita.he3) sapa lagi ek? Erm.. x lupa juga pada johari bahagian keselamatan dan juga kitty bahagian persiapan tempat yang suka makan KFC tue.he3.

Rasanya, cukup sekadar itu dulu celotehku berkenaan evening@E. andai tersalah jariku menaip atau masalah laptopku yang uzur ni, ak memohon maaf. For all my fren.. thanx again and I’m looking forward to working with u all in other function. Thanx. Kalo ada nama tertinggal tue sori k. kawan-kawanku jangan lupa komen k…..

Akhir kata…. Nantikan laporan ceramah motivasi dan bengkel yang akan menyusul nanti insyaallah.
Assalamualaikum…..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger